Podsumowanie

Po raz pierwszy pojechaliśmy na Podhale, dodatkowo był to termin ferii w Mazowieckiem. Na forach pisano że taki wyjazd jest bez sensu, że kolejki do wyciągów są gigantyczne i stanie po 20/30 min. to norma. Dodatkowo pogoda nie rozpieszczała w najcieplejszym dniu mieliśmy 10C i mokry śnieg który po chwili jazdy zamieniał stok w muldowisko (na którym umieram). Mimo to pojechaliśmy i pobiliśmy rekord czasu i długości zjazdów z poprzedniego roku. Najdłużej czekaliśmy na gondole na Słowacji (ok 15min) i było to jednorazowe zdarzenie.

Jak to możliwe ?

Kupując karnet Tatry Super Ski otrzymuje się dostęp do 17 stacji narciarskich a tak naprawdę wygląda na to że 80% kupujących korzysta z trzech stacji – Kaniówka, Bania i Kotelnica i to dodatkowo w godzinach od 11:00 do 15:00 Wystarczyło zatem odwiedzić inne stacje w tych godzinach. Nasz dzień wyglądał najczęściej tak: 3h jazdy z rana (bez żadnych przerw), przerwa na obiad i zwiedzanie a potem kolejne 3h jazdy bez przerwy wieczorem najczęściej do zamknięcia stoku.

Na złe warunki na trasach też mieliśmy swój patent, 90% ludzi jeździ po niebieskich trasach w okolicach najlepszych wyciągów. Jeżeli stacja miała czarną trasę to można było jechać tam w ciemno o każdej porze dnia z gwarancją że będzie tam pusto i twardo. Oczywiście wymaga to posiadania jakiś umiejętności i odwagi ale akurat jako Ojciec trenującego na tyczkach amatora nie miałem wyjścia. Dodatkowo zawsze mogłem liczyć na wsparcie i lekcję narciarstwa od Młodego. (Jak na początku wyjazdu muldy luźnego śniegu czy też wystający lód powodowały u mnie paniczny strach tak obecnie po pobranych naukach jestem w stanie w miarę normalnie po czymś takim jeździć).

• 1250 km przejechanych autem
  • 700 zrobionych zdjęć
  • 250 km na nartach (z czego 150 km w dół)
  • 160 razy użyliśmy wyciągu
  • 90 nagranych filmów (do selekcji i obróbki)
  • 59,1 km/h nowy rekord zjazdu Syna
  • 29 godzin spędziliśmy na stokach
  • 7 stacji narciarskich odwiedziliśmy
  • 1 wizyta na Słowacji
  • 1 wizyta w aquaparku

Koszty:

• 1800 nocleg (ze śniadaniami)